כיצד להתנהג בשיחת טלפון ראשונה עם מעסיק פוטנציאלי
השיחה הזו , ולא משנה מול מי ובעל איזה תפקיד מטעם המעסיק היא מתנהלת, היא שיחה חשובה מאין כמוה ומשפיעה על הרושם הראשוני שתיצר תאמו מועד לריאיון כאשר חברה יוצרת איתך קשר ואתם במקום העבודה הנוכחי או לא יכולים לדבר, אסור לבקש מהמטלפן ליצור עימכם קשר במועד מאוחר יותר מכיוון שאינכם יכולים לדבר
מעבר לעובדה שזה מעיד על חוסר נימוס וחוסר רצינות, אתם עלולים להמשיך לחכות לנצח לשיחת טלפון חוזרת שלעולם לא תגיע. לעומת זאת כן אפשר לבקש מהמטלפן את שמו, את שם החברה ואת מספר הטלפון שאליו תוכלו לחזור. צרו קשר עם החברה בהקדם האפשרי. במקרה שבצד השני של השפורפרת נמצא מנהל אדמיניסטרטיבי או פקיד המבקש לתאם מועד לראיון, אין לבקש ממנו לספק תשובות מקצועיות על התפקיד, מה הוא כולל ותחת איזו פונקציה בארגון. ברוב המקרים, המתקשר לא יידע לענות על שאלות האלה
בנוסף, אל תבקשו שהמגייס המקצועי או נושאי תפקידים אחרים בחברה ייצרו איתך קשר. מדובר באנשים שמחלקים זמנם בין עבודתם השגרתית לבין ראיונות למועמדים, ולרוב אין להם יכולת או זמן לחזור אישית לכל המועמדים שרוצים פרטים נוספים. התעקשות על שיחה כזו גוררת לעיתים קרובות פספוס של המשרה.
לעומת זאת, הקפידו לתאם מועד לראיון. את כל השאלות בנוגע לחברה, לתפקיד או לכל פרט אחר, תוכלו להפנותלחברת כוח אדם שהפנתה אתכם לחברה. אם פניתם לחברה דרך מכרים, נסו לברר דרכם, ואם פנית ישירות לחברה, נסו לבדוק אם באתר האינטרנט שלה מפורטת אינפורמציה נוספת. שמרו את הספקות לעצמכם
לעומת זאת, הקפידו לקבוע מועד לראיו. לאחר מכן – במידה שהופניתם למשרה דרך חברת השמה, צרו עימה קשר לבירור שכר. לעיתים קרובות נתונים כאלו קיימים אצלה.
לסיכום, רושם ראשוני נוצר כבר בקשר הראשון מול המעסיקים . ספקות, התלבטויות ושאלות – שימרו בינכם לבין עצמכם או שתפו את חברת ההשמה המטפלת בקורות החיים שלכם. במקרה שאתם מחליטים להתחיל תהליך בחברה מסויימת, הקפידו שלא להקרין את הספקות האלה בפני המעסיק, ובוודאי לא לעשות זאת בשיחת הטלפון הראשונה איתו.
גם אם אתם חוששים שציפיות השכר שלכם גבוהות מהמוצע למשרה, אל תשאלו את מי שמטלפן אליכם כלום בנוגע לשכר. מי שמתקשר לתיאום ראיון אינו יודע פרטים כאלה ברוב המקרים, ומעבר לכך – זה לא מקובל להתנות קביעת מועד לראיון בקבלת אינפורמציה על השכר למשרה